lördag 29 mars 2008

Ronaldinhas drömallsvenskatabell

Ska inte vara sämre än Gerrardinho och alla andra allsvensketippare so here we go. Skillnaden mot deras tabeller är: jag tror verkligen inte det slutar såhär. Utom när det gäller 1:an o 2:an. Kanske. Men jag vill gärna se detta resultat. Jag drömmer om det. Och mina motiv att drömma är väl inte sämre än någon annans? Bara lite annorlunda.

  1. AIK- behövs väl ingen förklaring? Jag bor ju på Råsunda stadion!
  2. HIF- för att de alltid ger mig hjärtinfarkt: vinner omöjliga matcher och förlorar de helsäkra. Sjukt att jag utsätter mig för sånt, men vem är normal? Att de har en f d Barcelonalirare och Omotoyossis härliga lårmuskler gör inte saken sämre ;-)
  3. MFF-bara för Dixons flätor och Toivonens mirakulöst fluffiga frisyr. Har gossen en hårfön vid varje hörnstolpe?
  4. KalmarFF-Petter Wastå i sin lilla gula, sexigt tajta, genomskinliga, visalillamagen kycklingdress. Att han dessutom släpper in så många lätta bollar gör inte Kalmarmatcherna mindre spännande. Sånt förtjänar en 4:e plats.
  5. Bajen- Fast Rami Shaabaneffekten funkar väl tvärtom? Men vinner de matcher tack vare Shaabans kallingar och Erkans platttång och barnens kusins arbetskamrats brorsas brylling fortsätter lira med dem o ordnar autografer med mera(speciellt m m ;-) så får de väl va med i toppen. Där kom jag visst ut ur garderoben oxå, smygbajare som jag är.
  6. Ljungskile-de åker ut. Det vet alla. Men jag gillar looserskrällar så se till att fixa en sjätteplats åtminstone!
  7. Sundsvall-lirar väl i snö hela året och har allt emot sig. Och löjligaste spelarnamnen i allsvenskan: Lustig och Mambo Mumba. Klart de ska ha en 7:e-plats!
  8. Gefle-för att alla lag vill ha Hugosson och han flytt int! De har dessutom AIK-loggan på förstasidan och Jawo i flätor. Förtjänar en 8:eplats.
  9. GAIS-ett lag som skriver om när Bobbies förlorade en glass och lirar med både prins, sheriff, emir och pacha. Såna udda grejer förtjänar sin plats i tabellen.
  10. Halmstad BK- tränar sig mest i lokdragning och gläds som små barn över matchmagasinslanseringen i fyrfärg (år 2008!) Men att starta hittafotboll.se är förstås en välgärning. Och Halland gränsar väl till Skåneland?
  11. Örebro- bara för att vår gamle pizzabagare lirade där förra säsongen. Det var goda pizzor och det finns garanterat jobb på kvarterspizzerian när han går i pension från Fredriksstad.
  12. Trelleborg-förlorar med 6-1 mot Högaborg, kan inte stava ordentligt eller göra länkar på spelartruppsfotona och tränar tydligen mest "på det som var negativt". Enda förmildrande omständigheten är att de ligger i Skåne.
  13. Göteborg- bara för att de har rosa tröjor ibland och pratar gulligt.
  14. Norrköping-bara för spelarpresentationerna. Nu vet vi vilka som är singlar, gillar Sportnytt eller bara shoppar runt. Och att de öppet redovisar sina rasistiska öknamn. Vet inte om det är bra eller dåligt med sådan öppenhet. De riskerar nog nedflyttning!
  15. Skansenlaget från lagårdsgärdet. Ni får vara kvar bara så att AIK kan spöa er i alla derbyn. Det är roligast så ;-)
  16. Ellos"mål i sista minuten"-gänget. Jag förlåter dem nog aldrig! Sen har de en dåligt uppdaterad hemsida. Eller så märker de inte att spelare lämnar dem. Det kan vara läge för lite kvarsittning i superettan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

imponerad att du tippar bajen på dn femte plats som aikare.

Fotbollsnördar sa...

Ville inte smyga med min sjuka läggning längre ;-)