tisdag 18 mars 2008

Obamas klädproblem

Nu har barnbarnen somnat. Deras mamma oxå. Imorgon ska jag ta ledigt från jobbet för att vashovabba. Vårda sonhustru och barnbarn. Det har försäkringskassan säkert inte hört talas om. Så då får de lära sig något nytt!
Jag fick också just lära mig något nytt ikväll:att Barack Hussein Obama är kristen. Han blev nämligen ovän med familjeprästen. Och jag som var övertygad om att han var muslim! Fast det kanske han är innerst inne. Smygmuslim, typ, som många svenskar är som är rädda för vad andra ska tycka och tänka om dem. För muslimer är inte världens mest populära männinskor. speciellt inte i USA. Och allra minst populärt är s k muslimska kläder.
Obama blev mobbad när Clintons kompisar hittade några gamla foton av Obama i turban. Ja, det var ju inte någon höjdar-outfit. Men mobba honom för det var väl taskigt? Jag hittade ett foto på Obama med sin farmor. Eftersom hennes rosa outfit är bättre än hans gamla skrynkliga skjorta, inser jag att han helt klart har klädproblem. Den enda bild jag kunde hitta där han inte har missklädsamma kläder.... ja, det blir bilden utan kläder. Den visar jag förstås inte. Ni får dregla över Obama i badbyxor istället. Visst verkar han trivas bäst när han är lite mer avklädd?

Men hur ofta är det 25 grader varmt och badvatten runt hörnet? Jag blir nog tvungen att hjälpa Obama hitta snygga kläder. Speciellt om han ska bli president. Men årets muslimska klädmode, som jag har kollat in, gör ingen människa glad. Inte ens Obama. Kolla dessa designers så fattar ni varför: Här!
Nej, jag får återkomma med något snyggare till Obama. Något sportigt och lättklätt. Beckham lär ha en ny kalsongkollektion på gång. Jag tror jag börjar där.
Ronaldinha

Inga kommentarer: