fredag 14 mars 2008

Kvartsfinallottningen är klar!

Så var det äntligen klart! Kvartsfinalerna den 1:a, 2:a, 8:e och 9:e april ser ut såhär:
1. Arsenal FC - Liverpool FC
2. AS Roma - Manchester United FC
3. Schalke 04 - FC Barcelona
4. Fenerbahce SK - Chelsea FC

Klicka på klubbnamnen så kommer ni till deras officiella hemsidor. T o m till otäcka lilla Che£$kis otäcka lilla sajt. Det trodde ni väl aldrig. Att jag skulle länka till den oxå. Det är bara för att jag gillar några av deras spelare. Men aldrig klubben! Never!

Semifinalerna blir:
Vinnaren i kvartsfinal 1- vinnare i kvartsfinal 4
Vinnaren i kvartsfinal 3- vinnaren i kvartsfinal 2

Finalen i Moskva den 21 maj blir (för ordningens skull):
vinnaren i semifinal 2 - vinnaren i semifinal 1

Nu är det fritt fram för spekulationer! Och jag kan glädja mig åt att FCB fick lätt motstånd. Och skämta några veckor med sonen om att mitt bloody Mancs ska krossa Roma igen. Sonen kan gråta över det och över att Liverpool får det tufft. Och nyförvärvet har bådas sympatier på sin sida. Självklart hoppas vi alla att Fenerbahce slår Che£$ki! Och står det mellan Barca o Mancs i final så gäller Barca för mig. 3:e gången gillt! Det skulle det kunna bli för Mancs oxå. Men Liverpool har redan vunnit CL-finalen 5 gånger, så sonen får ursäkta, men det räcker väl för ett tag nu?

Och följande tidningar har bett oss länka till dem: DN. SvD. Aftonbladet. Expressen. Bara för att de var så lata att de inte hann skriva något själva, mer än själva lottningslistan. Kanske de rättar till det under eftermiddagen. Vi får se.
Själv hoppas jag det blir två offensiva lag i finalen som kan ge sina supportrar hjärtinfarkt när de är som sämst. Barca mot Fener. Det kan bli hur kul som helst. Och ju mer jag tänker på det: Det är nog lika bra att gå ner på apoteket redan idag och köpa ut mera hjärtmedicin ;-)
Ronaldinha-välkomnar alla spekulationer om vilka som möts i final

2 kommentarer:

Anonym sa...

Engelsk final där Arsenal vinner efter att först slått Manchester eller Chelsea i kvart och semi.

Anonym sa...

kul att du gilla mff. jag hoppas oxå på engelsk final fast med liverpool som vinnare.