söndag 23 mars 2008

Påskfotbollsskor


Nike Vapor SL FG för 3 499 kr

Sitter och dreglar över de nya påskgula skomodellerna i stadium.se. Men jag väcks raskt ur konsumtionsbegäret av Expressens uppmaning till tjejer att göra något vettigare än att blogga om modeprylar. Inte för att jag är tjej. Eller bloggar om modeprylar. Men jag inser förstås att jag borde göra som forna tiders ungdomar: bygga hus och lägga järnvägsräls på min fritid! Kavla upp skjortärmarna och hugga ved, snusa, tömma latrintunnor, dansa hambo, slåss med de andra drängarna på kontoret och supa skallen i bitar varenda lördag. Eller hur det nu var förr i tiden...


Ja, jag borde bygga upp samhället istället för att bygga upp min kropp och mitt ego i ständigt nya fotbollskläder och -skor. Sluta blogga om allt strunt oxå så att inga oskyldiga vilseleds till konsumtionshysteri. Ångrar redan att jag la ut Stadiumlänken ovan. Och till skillnad från Blondinbella fick jag inte betalt för att leda er i fördärvet heller. Det kanske gör det mig ännu mera skyldig? undrar Gerrardinho
PS. Men nu är det bestämt att tjejerna (och jag) ska ut o lägga räls o bygga hus! Det var väl Perssons kontenta som jag fattade det. Så jag ringer SJ imorgon o erbjuder mina o Blondinbellas tjänster.

Inga kommentarer: