söndag 30 mars 2008

Premiärparty och drömmar


Ska snart iväg till premiärpartyt kl 15 på Råsunda stadion. Funderar fortfarande över vad jag ska ha på mig. Flätorna är fixade i gult, vitt och svart. Men ska jag klä mig som AIK-julgran eller smälta in i läktarbetongen i något grått och svart? Flätfrisyren är allt annat än diskret. Om jag satsar på betongsmältalooken får jag täcka håret med sjal. Då syns det förstås att jag är muslim. Det är inte heller särskilt diskret eller modest i det här landet. Lika bra att vara julgran. Då smälter jag åtminstone in i premiär-tifot.


Apropå skillnader hitta jag en blogg av en dam som heter Alexandra som skriver om Martin Luther King. Det går att lyssna på hans tal där. Klicka här! Idag har jag en till dröm. Att AIK vinner över Kalmar. Tror Alexandra instämmer i den drömmen oxå.

Ronaldinha

Inga kommentarer: