lördag 15 mars 2008

Röda tröjor men fula skor



Mirko Vucinic vs. Maldini
FrancescoTotti vs Gatusso
Roma-party
Angående de där lagen med röda tröjor jag spanade in igårkväll: Roma och Sevilla avgick såklart med segern i sina respektive matcher. Real Madrid kollade jag inte. Lika bra det när de gick o klantade sig så kapitalt och förlora mot Deportivo la Coruna. Nu har jag orsak att må lite dåligt. Vinner Barcelona ikväll har jag ännu mer orsak att må dåligt. Men Chippen är säkert glad idag och det är svenska tidningar oxå.

Det är bara en sak jag inte fattar med detta : varför skriver tidningarna nästan enbart om lag med svenska lirare? Håller och intresserar sig svenskar bara för lag med svenska lirare? Jag känner ingen normal svensk som gör det. Men jag umgås mest med inbitna fotbollsnördar och vi räknas kanske inte in i kategorin normala svenskar. (Emigrationsverket räknar mig för övrigt inte ens som svensk, bara för jag råkade födas någonannanstans på jordklotet.)
Misstänker att medias skriverier om svensklag såsmåningom kan skapa en motsvarighet till medgångssupportrar: svensksupportrar.
Gerrardinho-anser för övrigt att Sevillaliraren med den dåliga smaken att bära oranga skor till vinröda strumpor(du vet vem du är, jag tänker inte nämna ditt namn!) borde fått rött kort. Det hade matchat bättre!

Inga kommentarer: