måndag 17 mars 2008

Måndagstaktik

Måndag igen. Missar bussen till jobbet. Regnet öser ner. När bussen kommer är den försenad och proppfull. Jag läser om oroligheter i Kossovo o Tibet. Chefen skäller ut samtliga på eftermiddagens möte. Mycket jobb. Mycket stress. Glömde maten hemma. Och pengarna är slut. Ute har regnet övergått i snöblandning. Värre ska det bli ,säger de på radio. 20 personer i slagsmål borta på BB, hojtar en kollega.Det händer inte var dag. Men händer det så händer det förstås en måndag. Sonen ringer om att hans fru är mystiskt sjuk och ligger på akuten. Springer dit på rasten. Stukar foten. Får väl stå över träningen. Hans fru har fått något virus på balanssinnet som gör att hon blir nästintillkomatrött och faller omkull ibland. Lovar vara barnvakt ikväll/natt. Nu sover barnbarnen. Och för att hantera en sån här ganska vanlig måndag utan att deppa ihop fokuserar jag som vanligt på viktigare saker.

Som gårdagens match mot Almeria. 2-2. Har grubblat hela dagen. Visst har vi många skadade spelare just nu. Men vi borde klara av Almeria ändå. Madrid förlorade visserligen sin match i helgen men ligger fortfarande före i tabellen. Men det är när FCB:s stora stjärnor är skadade o sjuka som bristerna i Rijkaards taktik syns som tydligast. Eller avsaknad av taktik. Nu hojtar Rijkaard i media att gårdagsmatchen är en skam. Han förlitar sig som vanligt på att skickliga spelare ska göra hela jobbet. Utan taktik. Det kallar jag en skam, Rijkaard. Nu ska jag mejla honom och tala om vad han ska göra. För Valencia på torsdag är oxå en match man borde vinna. Men det behövs mer för att vinna än att tro att allt ordnar sig. Ingenting ordnar sig någonsin om man inte har en taktik. Min taktik just nu är att fokusera på Barcelona.
Ronaldinha
PS. Jag trodde ljusblått var den enda tillåtna offentliga färgen i Malmö. Vad fel jag hade!DS

Inga kommentarer: