onsdag 19 mars 2008

Onsdagstaktik

Fkassan hade aldrig hört talas om vashovabbare. Men eftersom jag inte kan gå utan kryckor tyckte handläggaren att jag kunde vara sjukskriven och ta hand om sonhustru och barnbarn på samma gång. Vashovabbsjukskriven. Lika bra att inte gå ut ändå för det har snöat och regnat hela dagen. Och det finns inget mer deprimerande än en fotbollsplan med snötäcke.
Skulle vara morgontidningarna på nätet. Väderrapporten i synnerhet. Fast DN har en ny taktik. Kolla bilden på framsidan:
Kan snö bli gulligare än så? Lägg till en fotboll så smälter mitt hjärta. Men av artikeln att döma så kan jag glömma fotbollen. Och fotboll på kryckor är ingen dans på rosor utan snö heller. (Om någon kombinerat intellektuellt högtstående och nervkänslig läsare retar sig över plattityderna: de är meningen. Inte att reta upp någon, alltså, det får man s a s på köpet, beroende på läggning.) Men varför gnälla över vädret som kunde vara mycket värre. Som på Antarktis 1983. -89,2 grader. Då blir det ingen fotboll. Min onsdagstaktik blir att kolla AIK:s träningsmatch. Den börjar nu och de har i alla fall bättre väder än här. Nästa överlevnadsknep blir Manchester united. Där finns ett samband som jag återkommer till.
Ronaldinha

Inga kommentarer: