måndag 24 mars 2008

Fester nästan hela tiden

Så det är tur att påskhelgen har en ledig måndag oxå. För jag var på jättefest i lördags och behöver nog sova idag oxå. Och hur vet man att man varit på jättefest? Jo, man sover sig t o m igenom sina favoritlags matcher dagen efter. Det är nästan oförlåtligt. Men det gick ju bra ändå och nu är det bara 4 poäng upp till Real Madrid och Chelski ligger många poäng under Man U. Precis som det ska vara! :-)
Men på onsdag blir det inget 50-årsjubileumsfest på Råsunda. För den matchen liras underligt nog i London istället :-( Och Kaka kommer inte :-( Och Zlatan kommer inte :-( Och Sverige förlorar :-( Men matchen visas i alla fall på TV3 :-)
Och hejar man på Brasilien så kan det bli vinstmatch och anledning att fira. Men jag orkar nog inte fira någonting alls den närmsta veckan. Festen i lördags tog knäcken på mig. Därför håller jag på Sverige och ska grotta ner mig i förluster de närmaste dagarna så att jag riktigt kommer ner med fötterna på jorden igen och smälter in i den deprimerande stadsbilden. Kylan gör det för övrigt svårt att le. Tänderna fryser liksom till is varenda gång jag smilar. Så jag förstår varför människor på dessa breddgrader ser så sammanbitna ut större delen av året. Nästan i alla fall. Om det inte vore för tunnelbanorna och tågen och bussarna. Där är det ju varmt. Där kan man väl le? Fast jag behöver nog mest av allt sova nu.
Ronaldinha

3 kommentarer:

MAX sa...

Bè almeno Voi avete il freddo e potete coprirvi. Da noi se fa caldo possiamo mica togliere la pelle. Ciao

Fotbollsnördar sa...

Grazie per il vostro commento sul mio webblog e scusi il mio italiano del povero, so I will comment in english: The weather in Italy can not possibly be worse than here in Sweden. People here say it is spring: -10 degrees and snow! Maybe I will move back to Italy, Spain or NortAfrica...

CS sa...

Fast egentligen har ju fotbolls-VM 1958 aldrig inträffat, se http://www.konspiration58.com/default.php.