onsdag 12 mars 2008

Nollvision mot framtida förluster?

Har inte kunnat blogga sedan helgen p g a depression. Några fotbollslag jag älskar sprang runt och förlorade. Det är väl som vanligt och jag inser att jag tar såna här förluster för hårt, men vad ska en stackars fotbollsnörd göra? Skaffa sig ett liv, som ena dottern säger? Fotboll är ju mitt liv!

Men folkhälsoministern skänker lite hopp. Hon har lovat hjälpa mig och alla andra nerdeppade som är på gränsen till suicid. Nu blir det nämligen nollvision mot sånt. Det ska bli pengar och kunskap och stöd. Vet inte riktigt vad detta betyder. Men om folkhälsoministern gillar samma fotbollslag som jag gör så ser jag fram emot en massa spelförbättrande insatser. Nollvision mot framtida förluster. Håller hon och regeringen på andra lag så får jag bita ihop och deppa vidare. Åtminstone till nästa match. För då ska det nog gå bättre!
hoppas Ronaldinha

Inga kommentarer: