torsdag 28 februari 2008

Vi blir höga på fotboll!

Spelar fotboll gör man väl mest för att det är kul och håller kroppen i form. Men Karekezi har ännu bättre orsak. Han berättar i AB : – Jag spelade fotboll för att glömma och jag tränade väldigt mycket. Jag tänker inte så mycket på det som hänt när jag spelar fotboll, det har nog hjälpt mig mycket, berättar Karekezi.
Mamma säger detsamma. Hon har oxå varit med om traumatiska saker och fotboll är rena medicinen enligt henne. Och det funkar oxå bra att kolla på när andra lirar. Speciellt live.
Så snacket i SvD om att 20% av alla supportrar knarkar tror vi inte alls på. Det är säkert bara finansborgarrådet Axén Olin som är i farten igen o sprider sånt trams för att kunna stoppa matcher och spara pengar.
Gerrardinho och Ronaldinha-höga på fotboll och inget annat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Axén Olin är ju själv missbrukare så att hon kommer med så verklighetsfrånvända förslag som att klubbar ska dela arena är nog inte så otippat egentligen.

Anonym sa...

inte 20% av alla supportrar, utan 20% av Risksupportrarna i Stockholm. Annars trevlig blogg.

"...Alla hatar oss, vafan gör de?!"