onsdag 27 februari 2008

Mordhotad av släkten

Fick en smärre chock när jag kollade vår blogg idag. Sonen har skrivit ett inlägg med dumheter om Zlatan och önskar honom ont i knät och avslöjar saker han lovat aldrig säga eller skriva om. Så nu är han avstängd från bloggen tillsvidare. Sonen alltså. Inte Zlatan.
Zlatan är alltid välkommen med kommentarer och jag hoppas han är frisk till ikväll så det blir lite match av matchen mot Roma. Sen vill jag påminna sonen om regeln "önska andra det du önskar åt dig själv!"

I höstas önskade jag att grannfrun skulle dö för hon var så elak och spred förtal om mitt nyförvärv och mig. Så mycket förtal så att några släktingar fick höra om det och ville mörda oss för de trodde vi gjorde något haram (totalförbjudet) jag o mitt kära nyförvärv. Och vi var nästan helt oskyldiga och även om vi inte skulle varit det så vad har grannfrun med saken att göra? Jag fick ett vredesutbrott som skrämde slag på skvallergrannen. Såna utbrott kan man förresten se på röntgen oxå (vad det nu ska vara bra för. Man märker väl av dem när de pågår ändå?)

Men moralen är i alla fall att man ska inte vara hämndlysten. Önskar man livet ur andra kan det slå tillbaks på en själv. Rätt vad det är får man otäcka mejl i mejlboxen med lurendrejeri och mordhot och sån sk-t. Det önskar jag ingen ska drabbas av. Jag har haft min beskärda del o även om man får träffa de väldig snygga och trevliga poliserna på Västerortspolisen i Huvudsta, Solna, Världsmetropol, varje gång man anmäler sk-ten, så vill jag hellre träffa polissnyggingarna under trevligare former ;-)
Ronaldinha

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackars dig!policeanmalde du oksa slakten?

Anonym sa...

Menar du släkten? Det får vi hoppas hon gjorde! Men räcker det inte att ge sonen gul kort? Han är ju rolig!