torsdag 21 februari 2008

Min Omotoyssi-maskot

Nu har familjens fotbollslag utökats med ytterligare 2 lirare. Barn och barnbarn. Ytterligare tillskott väntas imorgon när barnbarnets far ansluter till helgens träningsläger. Räknar jag in min son Gerrardinho med fru och barn, nyförvärvet och övriga hemmavarande barn blir vi ett helt 11-mannalag. Nu lät det visst som om nyförvärvet oxå ingår i barnaskaran, men jag lovar han är myndig, jag flirtar inte med lirare under 18. För det mesta. Inte. Nej, just det, det gör jag inte.

Nu är väl tyvärr inte alla familjemedlemmar så intresserade av att delta i mamma Ronaldinhas lilla fotbollsträningsläger. Barnbarnet kan inte gå än så det blir redan från början ett decimerat lag. Antagligen blir det bara jag, sonen, nyförvärvet och 2 barnbarn som lirar. Men minsta barnbarnet kan åtminstone vara maskot. Och ikväll får han vara maskot för Helsingborg i matchen mot PSV. Barnbarnet har nämligen fantastiskt kraftiga lår. Precis som Omotoyossi. Och en Omotoyssi-maskot kan vi behöva ikväll när HIF måste göra 3 mål. Men de har hemmaplan. och 3 mål ska de väl fixa. Det har de fixat förr. Problemet är förstås att hålla tätt bakåt. Hela matchen. Nu måste jag nog gå och be några böner för HIF.

Förresten, mina böner hjälpte igår. Barcelona vann! Fenerbahce vann! Att sedan Man united och Milan inte heller förlorade utan lirade oavgjort gjorde att kvällen blev lyckad, jag kunde gå nöjd och sjungande till jobbet i morse, slita som en dåre med glatt humör och lalla runt lycklig hela kvällen. Tills nu. Nu måste jag gå och be för Helsingborg. Och placera Omotoyossi-maskoten i TV-soffan.
Ronaldinha
























Mannen med de fantastiska låren in action.
Snygg frisyr har han oxå! Här i närkamp med Bordeaux's Florient Marange.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han och Henke! Vilka lirare! synd att Henke var magsjuk igår. Forza HIF!

Fotbollsnördar sa...

Instämmer! Mvh Ronaldinha