onsdag 27 februari 2008

Anselmo AB, Barça och jättefotbollen

Aftonbladet skapar ibland sina egna nyheter. Ta den här om nya brassen Anselmo som Halmstad BK värvat från Boavista. I morse kallade Aftonbladet och Fotbollskanalen honom för internetkändis. På lunchrasten gick jag in på deras Youtube-länk och kollade klippet. Hela 416 besökare hade det fått! Jättekändis! De flesta av oss var ditlockade av Aftonbladet. Och ikväll har ytterligare 17 00 sett klippet.
Nu återstår att se om Anselmo blir allsvensk STJÄRNA oxå. Då behövs det mer än ett snyggt mål. Men det kanske Aftonbladet oxå kan hjälpa till med? Nog med gnäll nu!
Målet är helt OK. Och Anselmo får gärna lira i HBK. För alla allsvenska lag har väl bättre försvar än Fluminense? Nej, tyvärr inte. Men nu ska jag inte oroa mig för årets allsvenska! Den tiden den sorgen/glädjen.
Om en stund börjar Barcelonas cupsemifinal mot Valencia. Har värmt upp matchtröjan hela dagen för säkerhets skull. Barças startelva:Valdés, Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal, Touré Yaya, Xavi, Deco, Messi, Henry, Eto'o. Det känns tryggt, men jag tar inte ut något i förskott.
Ronaldinha

PS. Medan sonen var avstängd gjorde jag lite förändringar i presentation m. m. Och Nationalmuseum ville ha tillbaka "Damen med slöjan" så jag var ändå tvungen att välja en annan bild. Det blev den där jättefotbollen som rullade runt hela Tyskland under VM 2006. Den är lagom nördig, tycker jag. DS.

2 kommentarer:

becka sa...

Visst är den nördig, inget snack om saken:-) Men jag förknippade verkligen den gamla tavlan med den hör bloggen, så jag saknar den lite. Huvud saken är att ni finns och är i god bliggform. kram

Fotbollsnördar sa...

Kram på dig oxå, Becka o tack för din gulliga kommentar.Tyvärr var "Damen i slöjan" lite för lik mig så det var ytterligare ett skäl till att byta bloggbild. Vi försöker ju vara pseudonyma/anonyma, jag och sonen. Så länge det nu går. kram, Ronaldinha