fredag 8 februari 2008

Väderältande och emigrationsrädsla

Så är helgen här och det är årets första träningsmatch på Skytteholm. AIK-Mariehamn. 14.00 imorgon lördag.
Snö och minusgrader var det för ett år sedan. Men 2008 har börjat bättre än 2007. Vår hela vintern. Solen tittar oxå fram emellanåt. Snart är det sommar igen! Jag blir så extatisk att jag plockar fram sommarkläderna snart! Fast imorgon behåller jag täckjackan på. Och AIK-halsduken. Den värmer rätt bra nere på blåsiga Skytteholm. Det kan ju börja snöa imorrn i värsta fall. Väder och värsta rimmar baklänges. Och väder är ofta baklänges. Just nu är det en fördel. Men det kan lika gärna bli en nackdel. Snöstorm i juni och sån skit.
Gerrardinho
PS. Med detta väderältande blogginlägg vill jag bevisa för Emigrationsverket att jag är svensk numera. Det går rykten här runt Råsunda att de har börjat utvisa fotbollslirare i Solna och tänker jobba sig utåt i landet. En frilansande? emigrationstjänsteman har redan börjat avfolka Örebros fotbollsplaner. DN skrev om en lirare som råkat illa ut. För att han såg lite kenyansk ut. Måste kolla mig i spegeln innan jag går ut ikväll. Så jag inte ser för kenyansk ut. I sådana fall hoppas jag att mamma startar en sån här namninsamling och att alla undertecknar den och hjälper mig stanna. För Kenya verkar inte så kul att bli utvisad till. DS

Inga kommentarer: