söndag 24 februari 2008

Veckans kändis-koll-på-stan

Min stackars son vill dra fler läsare till vår lilla fotbollsnördarblogg. Han tror att vi får läsare för att han ordnar RSS-flöden o placerar bloggen i diverse sökmotorer. Tyvärr. Sanningen är nog att det enda som drar läsare är att skriva om sex och kändisar. Fotboll är för nördigt för de flesta. Det är sånt de flesta kollar på TV, satsar en slant på, kollar resultat på, men absolut inte vill läsa spaltmeter om. I synnerhet inte våra nördigheter om träningsmatcher, frisyrer, fotbollströjor m m.

Dagens femma på Bloggtoppen.se skriver idag om vem hon drömt att hon hade sex med på natten. Fast avslöjar egentligen inte vem det var. Sånt ger henne 163,441 unika besökare i veckan! Vi ligger inte ens femma bland sportbloggarna! Vi hade en exklusiv skara av 89 unika besökar som hittade till oss denna vecka och det ger oss en 123:e -plats bland sportbloggarna och en hedervärd plats 4828 bland alla bloggar på Bloggtoppens lista. Så vi nördar vidare och struntar i siffrorna tycker jag.

Men sonen har fått nån tävlingsnyck idag. Så för att glädja honom och somliga läsare och höja antalet besökare tänker jag idag starta en ny serie:
Veckans kändis-koll-på-stan!
Er ödmjuka lilla Ronaldinha siktade vid lunchtid i torsdags AIK-tvillingarna när de klev på tunnelbanan i Solna centrum. De var på väg mot stan, iklädda nya AIK-mössor och propert knutna halsdukar. Vad de skulle göra i stan fick jag aldrig reda på. Någon som vet?

Sex skriver jag inte om den här gången. För ärligt talat: Vem vill veta vilka lirare jag har "dejtat"? Ingen i min familj i alla fall. Och har jag lyckats hålla den delen av livet hemlig för familjen i alla år finns det väl ingen anledning att avslöja det på nätet heller? Eller har jag fel?
undrar Ronaldinha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fel! Och jag vill också veta vad tvillingarna skulle göra i stan i torsdags.

Fotbollsnördar sa...

Tack för din åsikt. Vi får se... Men jag lovar att bevaka tvillingarnas aktiviteter så gott jag kan och hålla dig och alla läsare uppdaterad!Mvh Ronaldinha