söndag 17 februari 2008

Ironi eller magi

AIK förlora träningsmatchen mot BP igår och DN jublar att det är första matchen BP vinner mot AIK! Sen skriver DN trams om att AIK inte hade något eget spel eller förmåga att skapa målchanser. Såg vi samma match? Vem hade spelet? Jo, AIK. Vem hade flest målchanser? Jo, AIK. Bollponkarna hade bara tur. Nu ska jag bojkotta DN oxå och alla deras Bollponke-journalister. Förresten kan de inte ens stava till Mendes!

Barcelona däremot vann mot Zaragoza. Det gladde mig förstås. Resultatet var ironiskt nog 2-1. Ironiskt med tanke på alla 2-1 förluster igår (AIK-förlusten mot BP och Liverpoolförlusten mot Barnsley som sonen grät så bittert över ). Och Real Madridförlusten mot Betis. Den grät han oxå över, sonen. Jag tycker speciellt Real Madrid-ironin var riktigt roande! Sonen tyckte det var kusligt och anklagade mig för magi. Han har fel som vanligt. Jag lovar!
Ronaldinha

Inga kommentarer: