lördag 16 februari 2008

Mer magi, hårgele, AIK och Liverpool

Jag brukar inte kommentera min son Gerrardinhos små inlägg, men nu kan jag inte låta bli. Skyll inte allt på magi! Det krävs som sagt skicklighet oxå. Och något som är en blandning av tur och Guds hjälp. Är lite oklar på procent-satserna där. Om jag klurar ut det kanske allt kommer gå min väg i fortsättningen. Fast det skulle bli lite trist och förutsägbart. Och jag vill ha spänning. Så hur det ska gå för mitt älskade Barcelona ikväll vet jag inte heller. Vill inte veta det ännu. Vill bara kolla matchen och njuta av spänningen.

För Liverpools del föreslår jag att ni byter ledning. Det skulle kunna hjälpa er om medlemmarna äger laget och inte Hicks och Gillette, som bara tar vinsterna och plöjer ner dem i hockey och andra dumheter.

När det gäller AIK så saknade vi idag Dulle på mittfältet. Inte för att en spelare avgör allt. Förra lördagen mot ålänningarna gjorde han t o m fler bakåtpassningar än framåt. Funderade om det var någon sorts hämnd för att han inte blev såld till England. Men grejen är att om han mår så dåligt, gör så mycket dumma grejer och har sådana omvårdnadsbehov som det står om i tidningarna så påverkar det säkert fler i laget.

Och SvD har t o m en omröstning på nätet om ifall Dulle ska få lira i AIK. Som om SvD:s läsare vore AIK:are! Såna omröstningar kan väl få den mest förhärdade att må dåligt. Men det är väl därför Svenska Djurgårdsbladet publicerar skiten. För att mobba Dulle och alla AIK:are. Så jag skickar nog över en låda magisk hårgele till AIK i veckan. Det kan i alla fall inte skada. Varken spelet eller frisyrerna.
Ronaldinha

Inga kommentarer: