tisdag 19 februari 2008

Allvaret börjar äntligen!

Äntligen! Nu börjar allvaret. Och för oss fotbollsnördar är det underbara tider. Champions leauge-tider. Ikväll lirar Roma-Real Madrid, Liverpool-Inter, Schalke 04-Porto, Olympiakos-Chelsea. Jag vill se varenda match som vanligt förstås. Men det blir laget i mitt hjärta: Liverpool mot Inter. Och en liten zapp till Roma-Real Madrid då och då. I den matchen är båda lagen mina favoriter i respektive liga. Så det är bara att välja. Eller tänka taktiskt inför kommande matcher. Fast det är inte det lättaste. Och de svåraste matcherna är ibland de bästa och definitivt de mest spännande. Så jag vet inte hur jag ska välja. Men en sak är säker: det viktigaste för mig är att Liverpool går vidare i Champions leauge. Och skulle de inte vinna ikväll så får de en chans till att spöa Inter. På San Siro om 14 dar. Det vore inte fel det heller. Att Julio Cruz och Inter insett att de måste spela för att vinna som det stod i SvD är nog inget som skrämmer Benitez gäng. Att man måste spela för att vinna är inget nytt för Liverpool. Benitez har lett Liverpool till Champions leauge-final förr.
Gerrardinho
DN om CL. SvD om CL.

Inga kommentarer: