onsdag 6 februari 2008

Otrogen i TV-soffan

Ikväll mår jag riktigt dåligt. För att jag inte står på Midgårdsvallen i Märsta i kyla och duggregn och hejar på mitt älskade AIK medan de krossar Valsta-Syrianska. Istället är jag otrogen med svenska och turkiska landslagen hemma i den bekväma TV-soffan. Det är nästan det värsta av allt: TV-soffan. Det är ju ingen sport överhuvudtaget. Jag skäms. Jag väntar på Guds straff: att AIK förlorar och att de brutala turkarna spöar det tjusiga svenska landslaget och att jag får brinna i helvetet för min otrohet. Men jag lovar att vara på plats nästa match, kära AIK-pojkar. En förmildrande omständighet som Gud bör ta i beaktande: jag lyssnar på AIK Medias webradiosändning av matchen. Då är det väl ingen riktig otrogenhet? Snarare en släng av polyamorösitet.
Ronaldinha

Inga kommentarer: