lördag 16 februari 2008

En vidrig lördag med magisk hårgele

Förlust i en träningsmatch på Skytteholm är väl inget att hänga läpp över? Men när AIK förlorade med 2-1 till BP idag blev jag ändå sur. För att AIK var det bättre laget. För att domaren var en tönt som hallucinerade offsidesituationer på löpande band. Och för att de förbannade bollpojkarna aldrig borde få vinna över oss!

Det blev inte bättre när jag kom hem. Tänkte trösta mig med en barnsligt enkel Liverpoolseger i FA-cupmatchen mot Barnsley. Bara namnet. Barnsli! Men så blev det inte. 2-1 till dem oxå. Liverpool ute ur cupen. Nästan så jag tror att mamma har rätt; Att fotboll handlar om lika delar skicklighet och magi.

Naturligtvis vägrar hon ordna magiska rit eller amuletter till Liverpoolspelarna. För mamma hejar bara på Manchester united i FA-cupen och premier leauge. Att bloody mancs gick och storvann mot Arsenal ikväll med 4-0; det kan ni säkert tacka mamma för. Hon träffade några av deras lirare i vintras när hon var i England. Och visst är det fler i det laget än Ronaldo som kletar hårgele i håret numera? Jag misstänker att det är mammas magiska hårgele de använder.

Snälla mamma Ronaldinha, fixa magisk hårgele till AIK-lirarna oxå! Så vi slipper fler vidriga lördagar nere på Skytteholm. Eller ännu värre; när det verkligen gäller: på Råsunda och alla årets allsvenska matcher vi har framför oss!
Gerrardinho

Inga kommentarer: