tisdag 5 februari 2008

Egypten måste spöas!

Härliga matcher i går i afrikanska mästerskapen. Spännande och fullt av grejer att reta upp sig på. Höll på Angola mot de fjantiga, filmande egyptierna. Tyvärr förlorade Angola. Trots bättre flätfrisyrer ;-)
Att Kamerun vann över tunisierna var jag bara glad över. Av en så löjlig orsak att jag inte vet om jag ska skriva det. Jo. Här kommer det. Samuel Eto'o! Så var det sagt. Och han lirar ju i Barcelona så jag måste ju få älska honom så mycket jag vill. Sedan får Tunisien och Egypten ligga i Nordafrika bäst de vill. Jag är ingen lokalpatriot bara för att jag är född i norra Afrika.
I torsdagens semifinaler hejar jag på Kamerun och Elfenbenskusten. Det är oroväckande hög kvot av Chelseaspelare i Elfenbenskustens lag. Men ibland får man stå över sånt. Ändamålen helgar medlen. Och Egypten måste spöas. Så att de fattar budskapet: Sluta filma eller åk till Hollywood!
Ronaldinha

Inga kommentarer: