onsdag 9 april 2008

Utredning pågår

Eftersom Liverpool vann igår kanske jag låter Gerrardinho göra ett litet inhopp. Men vi har en del att reda ut först. Även om vi hade gemensamt eldupphör under Ellos-AIK-matchen i måndagskväll. Även om vi förenades i gemensam 24-timmars stads-sorg med resten av Solnas befolkning igår. Även om jag är hans mamma och därför har överseende med en hel del.

Faktum kvarstår: i förra veckan passerade Gerrardinho över gränsen för mitt enorma tålamod. Han hånade några av mina favoritlag och favoritspelare på värsta tänkbara sätt. När detta är utrett (dvs när han bett om ursäkt för alla dumma saker han någonsin sagt i hela sitt liv och tycker mina fotbollslag och lirare är lika bra som hans) så kanske jag häver avstängningen.
Ronaldinha

PS. Min andre son kom just hem och läste detta. Han tycker det är barnsligt. Han tycker vi bråkar om småsaker. Han tycker vi ska blogga om klimatfrågor. Han vet ingenting om fotboll.DS.

PPS. Dagens klimatfråga: Om klimatet är så rubbat, hur kommer det sig att det är aprilväder i april? Varenda år. DDS.

PPPS. Nästa andra klimatfråga: Om det snöar idag och är match på Råsunda imorgon: blir det sol eller snö imorrn då? DDDS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan fan inte bli annat än snö när AIK möter GIFSundsvall!

Fotbollsnördar sa...

Pessimist! I såna fall får Sundsvall ta med sig egen snö från Norrland. För det har slutat snöa nu och regnar istället. Och imorgon blir det sol! :-)

Anonym sa...

Vi tar med egen snö!