måndag 14 april 2008

Avstängningen förlängs

Sonen har inte ångrat sig. Han begår ständigt nya övertramp. Det började i lördags med Barcelona och Victor Valdes räddning. Bollen var som varje vettig människa inser inte inne över mållinjen. Bara spanska domare och min son kan få den bollen till att vara inne. Detta bråk fortsatte till nästa dag. Då fick jag en välbehövlig 90 minuters söndags-tystnad för Liverpool. Och jag var faktiskt snäll. Sa inte ett ord om deras fula frisyrer. Eller brist på frisyrer. I slutet på matchen lyssnade jag snällt på allt babbel om Gerrards 300:ade match och en massa trams om Torres. Poolpojkarna vann med 3-1 mot Blackburn så allt borde vara lugn och frid och glädje för sonens del.

Men när jag i lugn och ro försökte fokusera på nästa match Manchester united-Arsenal bröt helvetet lös! Sonen tjatade igång sig om Ronaldos nya fula frisyr. Ja, den är ful men det får bara jag tycka. Som tycker om liraren och laget han lirar i. Det får inte en liverpoolnörd tycka eller yttra sig om!
Sen blev det tjat om att han filmar och flinar och lurar domaren. Det ser väl jag oxå. Men domaren ville väl bli lurad. Och vad ger en liverpoolnörd rätt att påpeka varenda filmning i varenda match. Håll reda på dina egna spelare! De trillar nog så lätt!
Efter matchen fortsatte det med sura upprapningar av all sk-t sonen läst i tidningen.
Att Ronaldo vaxar bröstet som en simmare för att kunna dyka bättre. Att riktiga män har hår på bröstet och inte vaxar sig. Till saken hör att sonen är nordafrikan. Inget hår på bröstet alls. Nästan ingen skäggväxt heller. Han vet inget om nackdelarna med hår på bröstet. Han inser inte att portugisen har tröttnat på att dammsuga sängen, soffan, golven, väggarna och varenda tallrik varenda dag för att han fäller hår värre än ett husdjur. Jag har dejtat såna hårfällande husdjur. De har två val. Vaxa sig och ha trevliga sociala relationer eller bli enstöringar, besatta av olika dammsugarmodeller.
Sen fortsatte det med snack om Cristianos nya lön. Ska man snacka ekonomi gör man det mellan matcherna. Eller så byter man kanal. Det finns program där de bara snackar pengar. Aktuelltekonominyheterna typ. För övrigt anser jag att man ska försörja sin mor. Det gör i alla fall Cristiano Ronaldo.
Ronaldinha
PS. Hittade en artikel om hur liverpoolnördarna begraver sina döda på Anfield i urnor och sprider ut dem som aska över planen. Jag är muslim. Inte något helgon precis, men jag gör så gott jag förmår. Därför får jag mardrömmar av likbränning och askspridning. Har inte berättat detta för sonen. Jag befarar att liverpoolviruset leder till såna begravningsexcesser till slut. Att det redan är för sent för hans del. Bara misstanken om detta gör att sonens avstänging från bloggen förlängs. På obestämd tid. DS.

Inga kommentarer: