måndag 14 april 2008

Ångest och kreativitet

Sömnlöshet och ångest. Två säkra symptom på att jag drabbats av fotbollsvirus, varianten allsvenskan, underavdelningen AIK.
Och underavdelning har inget med mirakel att göra. Inte just nu. Just nu betyder underavdelning snarare under strecket-skräcken.
Därför vill jag av hela mitt hjärta tacka Norrköping, Ljungskile och Sundsvall för att ni ligger där ni ligger så att mitt älskade AIK slipper ligga där. Och jag ber er att ligga kvar där nere så länge ni kan.

Själv kunde jag inte ligga kvar i min egen säng inatt. Ångesten gör mig så förbannat kreativ. Och det går inte att ligga i sin egen säng som ett hjälplöst virusdrabbat offer när det är både derbydags och vår. Så jag lät vårkänslorna föra mig över gränsen till Bajenland. Över gränsen på många sätt. Kreativt och ångestlindrande. Och jag lämnade efter mig ett och annat hjälplöst offer som inte fått någon sömn i sin säng inatt. Och inte kommer orka många meter på Råsunda ikväll. Saihou Jagnes möjligheter att springa sönder Bajens backlinje har m a o ökat rejält.
Ronaldinha

DN om derby och Bajen
SvD om AIK och Bajen.

PS. Märkligt nog fattar inte Bajenlirare misstankar när de dejtar en dam med AIK:s färger i håret. Men jag inser att någon bajare kan läsa detta och bli ledsen och arg på mig. Precis som jag blir arg och ledsen på bajare och difare som lurar AIK-lirarna att dricka sprit och göra andra dumheter. Så jag bokar en tid hos frissan nu. Och den här gången skippar jag det vanliga skrytet om min nya frisyr. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det därför Rami Shaban var "sjuk"?

Fotbollsnördar sa...

Käre Eric. Några enkla regler: en dam avslöjar inte namnen på sina erövringar. Alltså är jag en dam. En AIK-dam gör allt för AIK:s bästa. Därför ber jag till Gud att Shaaban alltid står i mål i varenda match. Det är dåligt för Bajen och bättre för AIK. Och din fråga är med nej besvarad. mvh Ronaldinha