onsdag 2 april 2008

Alla lirare i Kalmar bloggar.

Det sägs att alla lirare i KalmarFF har egna bloggar. Vet inte om det är helt sant. Men i sådana fall kan jag väl bara konstatera, att de har nog tid att blogga. En del av dem är skallepellar och behöver inte fixa frisyren halva dagarna. Och shoppinggatan i Kalmar var snabbt avklarad sist jag var där. Och nöjeslivet verkar väldigt begränsat. Så lirarna har mycket tid över mellan träningar och matcher att fylla bloggosfären med tänkvärdheter. Tid som min omtänksamma, godhjärtade mamma tycker att de borde ägna åt mer träning.

Det tycker inte jag. Inför returmötet mot AIK i augusti hoppas jag Kalmarkillarna ägnar all sin tid åt att äta chips och pommes, blogga, snacka i TV, supa, knarka, och alla tänkbara förkastliga laster som inte lämpar sig i text. Sen kommer AIK lätt ta 3 poäng på Fredriksskans.
Tyvärr verkar Rydström mest lira boll, dricka kaffe och blogga. Jag visade mamma Rydströms blogg i Barometern. Hon kunde inte fatta att det var "den där otäcka, våldsamma, skalliga bärsärken" som skrev. Eller i Champions leage sändningen i Viasatsport 1 igårkväll; att det var Rydström som låg i en fåtölj och såg ut som en riktigt trevlig mjukispappa. Nu tänker mamma följa hans blogg i Expressen oxå. Jämförande psykodynamisk litteraturanalys kallar hon det.

Själv har jag inga högre litterära eller intellektuella ambitioner med någonting. Inte bloggen heller. Ibland måste jag översätta mammas utläggningar till förståelig svenska. Det är svårt för jag förstår inte alltid hennes "hemspråk". Hon är flerspråkig och talar en blandning mellan sitt modersmål, fadersmål och skolfranska. Språk ska väl vara ett medel till kommunikation mellan människor. Tror mamma missuppfattat någonting kapitalt. Hon använder sitt hemspråk till monologer som bara hon själv till fullo förstår. Ganska irriterande. Speciellt när de ska översättas till svenska. Så mina egna inlägg får bli som de blir.
Gerrardinho

Inga kommentarer: