torsdag 10 april 2008

Svar till Mats Hård och hockeynördarna

Antagligen har jag vid något illa genomtänkt tillfälle besökt kultbloggaren Mats Hårds blogg och hasplat ur mig något och sedan ångrat att jag skrev nåt där. För tänk om mina oöverlagda kommentarer publiceras i bokform!!! Han gör ju sånt, Mats Hård. Nu har denne legend dessutom besökt min och sonens enkla cyberboning och svarat mig!
Såhär skrev han (på inlägget Mjällbys stripshow...):

"Bara så att det inte råder några oklarheter: kommentarer på Internet kan läsas av hela världen. Kommentarer som hamnar i böcker läses av ytterst få, och efter ett år eller två försvinner böckerna från hyllorna. Men kommentarerna på Internet står kvar."
Vad svarar man på det?
Den bittra sanningen?

"Käre Mats Hård. Bloggar är som fotboll. Allt djävulskap kan hända. Bloggar kan läggas ned av krafter utanför vår kontroll. Det drabbade Fotbollsnördar-bloggen. Det drabbade alla bloggar på bloggtopp.com. Det är livets gång. Och många är väl tacksamma att de slipper drabbas av Fotbollsnördar i bokform. Det är jag oxå ;-) För fördelen med att blogga är att man kan radera blogginlägg man ångrar att man skrev. Nackdelen är att man ångrar sig alldeles för sällan. Och att onda krafter raderar bloggen innan man själv förstått att man borde göra det. Med vänliga hälsningar, Ronaldinha"

PS. Jag är de onda krafterna på spåret. Från elite.nu leder trådarna till elitehockey. Logiken är solklar: lika mycket som jag avskyr hockey hatar de fotboll. Men hockeyhuliganerna är dömda att förlora kampen. Det räcker inte att stänga några bloggar, bränna några böcker eller punktera några bollar. Fotbollsvirus går inte att hejda. Fotboll är större än hockey. Vi äger er, hockeynördar! Alltid! DS.

1 kommentar:

Fotbollsnördar sa...

Sonen har erkänt. Det var han som besökte Mats Hårds blogg under pseudonymen Fotbollsnördar. Jag borde gissat det. För det är alltid sonen som gör dumheter på nätet. Jag gör mest dumheter irl./Ronaldinha
PS.Sonen är fortfarande avstängd från bloggen.DS