onsdag 16 januari 2008

Klippkort på flyget?

Läste att Brasilien ska möta Sverige i det där omskrivna 50-årsjubileét. Inte hemma hos mig och mamma Ronaldinha på Råsunda stadion. Nejdå. En match jag inte vill missa ska naturligtvis liras i London av alla ställen på jorden! Undrar om mamma har något klippkort på British airways jag kan få låna? Hon har ju flaxat runt i England i vinter med sitt nyförvärv. Den där fotbollspelaren, som bodde hemma hos henne och mina syskon på ett så uppenbart sätt att det hotade familjehedern. Förlovat sig har de oxå gjort i England. Gått på en massa matcher. Sett storlagen spela. Träffat en massa fotbollsspelare. Levt lyxliv. Allt för att göra mig avundsjuk! (Utom förlovningen. Den är helt OK.)

Nu är hon tillbaka i Sverige. Men nyförvärvet är kvar därborta och provtränar för något skitlag. Skitlaget håller allsvensk klass och betalar bra så jag ska väl inte yttra mig. Jag hade gjort samma sak om jag kunde. Men allsvensk klass är mer än jag håller. Övertidsarbetar-på-kontor-och-glor-för mycket-på-TV-matcher-klass. Där är jag i alla fall oslagbar. Gerrardinho

Inga kommentarer: