onsdag 16 januari 2008

Håll hockeyn borta!

Roligt att kunna blogga igen, tycker eder ödmjuka Ronaldinha. Säkert roligt för några av våra kära läsare oxå att vi Fotbollsnördar är tillbaka och kan sprida vårt fotbollsvirus på nätet. Annars hade ni inte placerat oss bland de 5-10 mest lästa sportbloggarna på Bloggtoppen hela hösten. Och inte varit 69 855 unika läsare sedan starten i december 2006.
Sista inlägget på gamla bloggen blev för övrigt den 22 december. Det känns som en hel evighet sedan. Och inte fattar jag vad som hände heller. Varför bloggen försvann. Men jag har mina (onda) aningar: det blev för mycket HOCKEY!
Min son Gerrardinho har övergett fotbollen i vinter för en massa hockeymatcher. Både i TV-soffan och live. Sånt straffar sig! För hockey leder till slagsmål, svordomar och att bloggar försvinner i cyberspace! Så i mitt residens (låter tjusigt, även om det är lögn) är hockey bannlyst. Här kollar vi bara fotboll på TV. Spelar bara fotboll. Pratar bara fotboll. Det är bäst så. För säkerhets skull. Så att inte denna bloggen oxå försvinner. Vilket Allah förbjude!
Ronaldinha

PS. Ikväll kollar vi FA-cupen: Manchester City-West Ham. De italienska och spanska cupmatcherna eftersänds i TV4+ så vi kan zappa lite till Roma-Torina och kolla Real Madrid - Mallorca oxå. Det borde väl ta kål på hockey-pencillinet. DS.

Inga kommentarer: