torsdag 17 januari 2008

Drömmar

Real Madrid är utslaget ur spanska cupen av Mallorca. Det var kul men inte helt oväntat. Men tänk om amatörlaget Havant & Waterlooville slår ut Liverpool ur FA-cupen? Det lär inte hända. Men tänk om. Sånt går jag runt och drömmer om. Inte för att jag hatar Liverpool. Det är ett helt OK lag som det gärna får gå bra för. Och min Liverpoolnördige son hade blivit så utslagen och förtvivlad om en sån sak hände så min glädje skulle blivit marginell. Men jag kan inte låta bli att drömma. Drömmar om det oväntade. Och ibland får drömmarna lite näring ur verkligheten. För vem hade trott att poolpojkarna skulle lira oavgjort mot deltidslaget Luton i första mötet? Det var förstås en chock för sonen. Även om ordningen återställdes häromkvällen, så är FA-cupen en verklig glädjekälla. Oväntade möten och ständig näring till mina vansinniga drömmar.
Ronaldinha

Inga kommentarer: