tisdag 4 november 2008

Jobb, jobb, jobb






Mats Rubarth i slutminuterna
November har börjat i arbetets tecken. Med övertid, stress och slutkördhet. Den enda paus från slitet på det stora sjukhuset denna helg, blev en tur på Åhléns kalsongavdelning. Och AIK-HIF 3-1 på mitt älskade Råsunda!
En sån där match som avslutades i bara kalsongerna. I alla fall för Rubarth som tackade för sig och sin tid i AIK. Det kändes vemodigt. Jag gillar han trots alla gula o röda kort. Många kände detsamma och vi i publiken tackade honom. Och Rubarth han tackade tillbaka genom att slänga strumpor, benskydd, tröja o byxor till publiken. Och till dess jubel. Och då var det ändå mest män på läktarna denna kalla novembersöndag! Män är underliga ibland. Men tack och lov behöll Rubart kalsongerna på. Även om männen runtomkring mig verkade lite besvikna, trots att Rubarth bjöd på ett extravarv runt plan i sina snygga vita kalsonger. Det räcker så väl så. Karln blev faktiskt vald till Sverigest bäst klädde idrottsman 2008 av Café. Då gäller det att man behåller kläderna på i det offentliga livet. I alla fall året ut. Så det blir bara en liten kalsongbild på Rubarth. Så har ni något att glo på i väntan på att det där landslaget ska strippa. Jag återkommer med dem en annan gång. Om jag inte kommer på bättre tankar. Eller jobbar ihjäl mig. Kram från Ronaldinha

2 kommentarer:

Anonym sa...

jobba inte ihjäl dej och kom inte på bättre tankar heller ;-)

Anonym sa...

Ok.tack!