söndag 16 november 2008

Evigt liv

Har genomlidit en veckas novemberregn. Och en veckas allsvensk abstinens. Har tagit mig igenom sorgearbetet efter Liverpools förlust mot Tottenham. Och jag har mognat och kommit till insikt: Allsvenskan kommer tillbaka nästa säsong. Liksom den gjort varje år. Den tar aldrig slut. Den har evigt liv! Här vill jag utbrista i Halleluja! Men jag sparar det till nästa år när AIK tar guld.

Och som bevis på att allsvenskan alltid återuppstår från de döda: idag kl 15 är det kvalmatch LSK-Örebro. Hur ni tror det kommer gå kan ni rösta på här.

Och vad gäller pool: lika bra att vi är ute ur Kalle Anka-cupen! Nu kan vi fokusera helt på att vinna premier leauge. Och Champions leauge. Nu tar vi nya tag! Regnet har upphört och alla moln är som bortblåsta från min himmel. Livet börjar kännas som ett soligt Råsunda i maj.
Gerrardinho

Inga kommentarer: