onsdag 29 oktober 2008

Schizofrena matcher o allsvensk ångest

Sitter o kollar Ellos-DIF. Två gamla hatlag. Ellos får inte ta poäng för det är inte bra för älsklingslaget Helsingborg. DIF får inte ta poäng för det får de aldrig göra över huvudtaget. Det är aldrig bra för älsklingslaget AIK. Jag hoppas därför att båda förlorar och inte får en enda poäng heller. En ekvation som inte går ihop.
Och på söndag när AIK-HIF (Helsingborg alltså, inte Bajen) möts så sitter jag och hoppas att båda ska vinna och att båda tar poäng och att de på något mirakulöst sätt tar delat SM-guld. Helt schizofrena tankar. Men hjärnan går som en kalkylator. Om Ellos och Kalmar förlorar sina återstående matcher och HIF vinner sina så kanske... Nej, nu ligger Göteborg 3:a i tabellen. Vad är detta? Allsvensk Ångest!
Ronaldinha

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja fattar ni hatar skansen-laget men elfsborg???

Anonym sa...

varför håller du på två lag i allsvenskan?

Anonym sa...

Käre Johnny:Ellosgrejen förklarar jag delvis i nästa inlägg.

Kära Leila:med 2 favoritlag i allsvenskan kan jag SM-guldgardera mig.Egentligen har jag fler favoriter.Inte helgarderad, men nästintill halvgarderad är jag.Eller m a o ord en barnsligt dålig förlorare.